dinsdag 31 mei 2016 18:02

Verslag Openingstocht WSVO 14 tem 16 mei 2016

Geschreven door

Mooie opkomst voor de briefing op vrijdagavond. Deze begon iets later doordat onze voorzitter, tevens ook tochtleider, werd opgehouden door een kleine brand op kantoor. Door het slechte weer, koud en veel wind, besloten 2 schepen niet aan de tocht deel te nemen. De bemanningen kwamen echter wel beide dagen per auto naar de geplande etentjes, wat wij erg leuk vonden.

Zaterdag vertrokken we om 10 uur richting Scharendijke. Op motor door het Brabants Vaarwater, daarna halve wind op de Keten.  Toen we de sluis naderden kregen we 33 kts wind over ons heen. Sluisdoortocht verliep zonder kleerscheuren, zoals verwacht weinig schepen op het water. Rond 15u30 was de laatste boot aangemeerd en werd er met veel volk geborreld op de Greenforce.  Het avondeten bij Westenwind was lekker en gezellig.

Na een nachtje met veel wind konden we zondagochtend naar de supermarkt om verse broodjes, vertrek was immers pas voorzien om 12 uur. Om 14 uur heette de vriendelijke havenmeester van Ouddorp ons welkom in de jachthaven. Iedereen kon zonder vast te lopen in de (ondiepe) geul en haven veilig aanmeren. Om 15 uur begonnen we aan de eerste WSVO-KWIS in het leuke en gezellige clubhuis van WSV Goeree.  Deze werd glansrijk gewonnen door het team van de Mavaro. Proficiat! Aansluitend werd er gebarbecued. Ondanks dat de vele ramen een mooi uitzicht gaven, was het toch jammer dat we door het koude weer niet buiten konden zitten, want het clubhuis biedt een mooi panorama op het Grevelingenmeer.

Zondag eindelijk wat minder wind. Elk op eigen tempo terug naar Wemeldinge. Rond 16u30 was iedereen terug op zijn eigen plekje.  Ondanks het koude weer en de vele wind hadden we toch een mooi weekend met leuke nieuwe bestemmingen en een goede sfeer onder de deelnemers.

Gelezen: 2212 keer

Zoeken

U bevindt zich hier:WSVO Home | WSVO Archief | Activiteiten Archief | Verslag Openingstocht WSVO 14 tem 16 mei 2016